LOADING

Type to search

Sporty og fargerik

Mote

Sporty og fargerik

Lacoste 1601-1

Trenduttrykket er sporty, stilrent og fargerikt denne sommeren. Hos Lacoste bugner det av sommernyheter i friske farger for både dame, herre og barn.

IMG_2636

Den velkjente pique-skjorten fra Lacoste ble laget med inspirasjon fra tennisbanen og skulle være funksjonell og samtidig elegant. I dag får man kjøpt skjorten i 40 ulike farger.

Å komme inn i Lacoste-butikken i Bogstadveien er som å bli møtt av en regnbue av farger. I hyllene ligger blant annet den ikoniske kortermede pique-skjorten. Den tidligere franske tennisspilleren René Lacoste, mannen bak merket, hentet sin inspirasjon fra tennisbanen, og skjorten er ment å være funksjonell med en anelse eleganse over seg.
– Pique-skjortene kommer i dag i 40 ulike farger. Vi har også fått inn melerte farger som er blitt veldig populære, forteller agenturinnehaver av Lacoste Norge, Øistein Gulbrandsen.
I dag selges Lacoste i 120 land, og det finnes 114 rene Lacoste- butikker i hele verden.
– Det er et merke som finnes overalt, også på flyplasser rundt om. Salget har blant annet tredoblet seg i Danmark, og har kraftig vekst i både Italia og på merkets hjemmemarked, Frankrike, forteller agenturinnehaveren.

IMG_2714

Hos Ulrikke Jenssen Følvik og Øistein Gulbrandsen på Lacoste i Bogstadveien kan man finne antrekk fra topp til tå i ulike fargekombinasjoner.

Et av merkets sterkeste fordeler er at det treffer et bredt publikum med både herre-, dame- og barnekolleksjonen sin.
– Alt fra de unge som oppdager Lacoste som et nytt, kult merke, til de voksne som er godt kjent med varemerket og kvaliteten, sier han.
– Det er veldig enkelt å finne et helt antrekk her, for vi har litt av alt. Det er en rød tråd gjennom hele kolleksjonen og det er enkelt å sette sammen plaggene med de ulike fargekombinasjonene, forteller medarbeider Ulrikke Jenssen Følvik.
Passform er også blitt viktig med årene, og det skal ikke bare være smale skjorter for damene lenger.
– I butikken her har vi passformene classic fit og slim fit. Det er ingen hemmelighet at slim fit er blitt veldig populært blant gutta, smiler Øistein.

IMG_2692

Trenden sier at man skal kle seg sporty og stilrent i sommer. «Bomber- jakken» fra Lacoste er en av sesongens bestselgere

Krokodillen består
Den kjente krokodille-logoen er et godt synlig varemerke på plaggene som er blitt mer og mer viktig med årene.
– Merkevare blir viktigere og viktigere, og folk vil ha den identiteten, mener Øistein som har hatt agenturet på Lacoste Norge i hele 28 år. Han mener at det er den sporty trenden og uttrykket Lacoste har som gjør at de hevder seg om dagen.
I damekolleksjonen er logoen derimot tonet ned.
– Det er gutta som vil ha den grønne krokodillen mest synlig. I damekolleksjonen har vi gjort krokodillen ton i ton med fargen på plagget. Noen steder er den også plassert andre steder enn på venstre bryst, men helt borte blir den aldri, fastslår Øistein.

IMG_2672_F

Sporty hverdagstøy
I butikken er dukkene ikledd sommerens hotteste trender. Ingen av brettekantene eller plasseringene er tilfeldige.
– Vi får bøker fra Paris om hvordan alt skal se ut, fra fargekombinasjoner til utstilling. Det er likt over hele verden, og butikken skal være lett gjenkjennelig for alle våre kunder, forklarer Øistein.

Et av produktene som virkelig har slått til denne sesongen er den klassiske «bomberjakka».
– Vi har både en mørkblå og en grønn bomberjakke som er mye etterspurt, forteller Ulrikke.
– Det merkes at vi er sterke på Lacoste Sport, det selger vi mye av, forteller Øistein mens han viser frem butikkens sporty hjørne. – Det er litt som å gå tilbake til røttene der det startet i 1927 med tennis. Dette er plagg som kan brukes til både hverdag og trening. Den sporty, rene stilen er kommet for å bli.

IMG_2680

Hegdehaugsveien 34
Tlf. 22 56 69 00
www.lacoste.com

Tekst Tina Madeleine D. Halvorsrød
Foto Lacoste, Tina Madeleine D. Halvorsrød