LOADING

Type to search

Absolutt oppussing

Mote

Absolutt oppussing

Follestad 2

Tradisjonsrike Follestad Trend har pusset opp – og butikken fremstår som et lyst og moderne motemekka. Absolutt alt er forandret, og kundene kan glede seg til mer lys, mer energi og mer mote!

– Vi har gledet oss enormt til nyåpningen. Lokalene var slitne etter 13 år med tusenvis av plagg inn og ut, sier den sprudlende butikksjefen Anja Søvold.

 

– Det er blitt mye lysere her, mer åpent og stilrent – og slik virker det større. Forandringen er stor og frydefull, smiler hun.
– Inngangspartiet er mer markert og vi har fått mer innsyn fra gata. Slik får vi mer oversikt. Nå kan vi lett følge med på bylivet utenfor, også.
Anja og hennes kollega Niclas Heiberg synes det blir spennende å møte nye og gamle kunder i moderne lokaler.
– Det blir gøy å se deres reaksjon på nye lokaler og klær. Vi har selvsagt beholdt essensen vår, som er kvalitet og utvalg, men vi håper også å lokke til oss nye kunder. Gjerne den yngre og motebevisste garde, fortsetter Anja.

bilde-follestad3

Ny, frisk pust
Ved siden av kvalitetsklær til hverdag og fest, er Follestad Trend eksperter på personlig service. Anja og Niclas har mange faste kunder, og slik skapes en ekstra hyggelig og unik atmosfære i butikken.
– Vi er personlig engasjert i alle som besøker oss. Slik har vi fått mange gode kunder, som vi alltid vet hva jakter på. Det er morsomt med gjengangerne som kommer to ganger i året og tar med seg klær for hele sesongen. De kommer så vidt ut døren med alle bæreposene, men vi har heldigvis parkeringsplasser rett utenfor, forteller Anja.
Ny butikk byr selvsagt også på nye merker: Franske Fuslap, Rossignol og norske Julian Reed.
– Disse merkene blir et friskt pust i utvalget vårt. Vi er spesielt spent på hvordan kundene vil ta i mot Julian Reed – noe av det mest spennende vi har sett på lenge. Vi elsker stilen.
Anja beskriver Julian Reed som årets hot shot.julian-reed-bilde3
– Klesmerket er high end-mote med et klassisk, rocka preg – og hint av street. Mannen som i dag driver Julian Reed, Håkon Dyngeland Solem, har håndplukket alle de eksklusive stoffene i Italia, der hele kolleksjonen er produsert. Solem er dessuten skredderutdannet i Italia under ledelse av Francesco Verdi, som i en årrekke har vært ansatt hos anerkjente Salvatore Ferragamo.
Ved siden av de nye merkene, vil selvsagt de gode gamle merkene fortsatt ha sin plass. Svenske Morris har i en årrekke vært Follestads bestselger, og vil ha stor plass i hyllene sammen med blant andre NN07 og Belstaff.

bilde-follestad2

Fargerik vår
Vårens mote er preget av sterke farger. Det er for eksempel trendy å gå med knall orange blazer eller grønn dress.
– Det er så deilig med mange farger, sier Anja.
– Vi har et vidt fargespekter, alt fra duse, dempede nyanser til sterke knallfarger. Det siste året har vi dessuten solgt mye marineblått, men det mørkeblå går over til stadig mer sort mot sommeren, og enda sortere til høsten.
Anja forteller at de selger utrolig mye blått – og Follestad Trend er gode på blått. I butikken finnes det minst 14 nyanser blåtoner.
Vårens plagg er definitivt blazer, og stilene er tilbakelent og uhøytidelig.
Follestad ble grunnlagt av Enoch Follestad i 1923. I dag drives bedriften av hans sønn og sønnesønn, Bengt og William Follestad. Den lange fartstiden er en avgjørende faktor for kunnskapen Follestad har i dag. Målet er å alltid gi alle kunder en ultimat veiledning for deres personlige stil og behov.

Tekst Eli Lund Foto: Eli Lund, Follestad og Bogstadveien Magasinet