LOADING

Type to search

Tid for solbriller!

Mote

Tid for solbriller!

Morsom retro-vår!

Ollisoptikk_0057

Å være retro er vårens største trend. Hos Ollis Optikk finner du de største nyhetene.

Ollis Optikk i Bogstadveien har vært først ute med brillenyheter fra motemesser over hele verden siden 1979. I år skal det være fargerikt og retro, og hos Ollis Optikk finner du nyheter som ikke finnes andre steder.
– Alle optiske forretninger hadde de samme modellene. På SAS-hotellet fikk vi spørsmål fra turister om brillemerker vi ikke hadde hørt om, og det var da vi begynte å reise på messe til Milano og Paris – nettopp for å finne spesielle ting. Det var da vi traff designeren for Oliver Peoples, Larry, som var helt fersk og ikke hadde råd til å leie stand inne på messen. Han hadde noen flotte retro-modeller som vi falt helt for, og Oliver Peoples er vel et av de største brillemerkene i dag. Vi startet jo også med Alain Mikli og Giorgio Armani for å nevne noen, sier Filip Wilberg, daglig leder ved Ollis Optikk.

ollis06

Fargekladd eller nerd
Trenden på brillefronten er klar: det er retrofasonger og fargesterke brilleglass som gjelder. Runde hippie-briller med lysere fargeglass er blant vårens hippeste solbrilletrender. Ellers er store og kraftige brilleinnfatninger fortsatt in, enten de er fargesterke eller av en mer nerdete karakter.
– Vi har i tillegg noen med flate glass, noe som også ble brukt på solbriller før i tiden, sier Filip. Han viser frem en del lettere brilletyper med transparente innfatning for de som ikke ønsker noe like prangende. Chanel, Prada og Gucci, i tillegg til de mindre som norske Tom Wood og nevnte Oliver Peoples, er bare noen få av de mange merkene som finnes hos Ollis Optikk. Det viktigste kriteriet for innkjøp er kvalitet.

Ollisoptikk_0045

Personlighet foran regler
– Kunder i dag er mer bevisste, og ønsker noe som er et godt håndverk og spesielt tilpasset dem. Her vil hver kunde som kommer inn få lov å prøve brillene på, med personlig oppfølging og tips om hva som kan passe dem. Våre erfarne medarbeidere får mange positiv tilbakemelding fra kunder og skryt for brillene de har valgt. Da har vi gjort en god jobb, sier Filip.
De rådgir ut fra en ekspertise rundt hva en brille kan utstråle og tilføre et ansikt.
– Runde briller utstråler én ting, firkantede utstråler en annen. Brillene former et ansikt og utseende, og det er spennende å veilede og prøve å forstå de ulike personlighetene og behovene, sier Filip
Slik kan brillene, som skal sitte i ansiktet, ikke bli et bomkjøp, men en overveid beslutning som man er fornøyd med.
ollis01

D-print
Motemessene arrangeres flere og hyppigere nå enn da Ollis startet i 1979. De reiser fremdeles på motemesser, senest i København og Milano, men får også tilbud spredt utover året. Grunnen er et godt nettverk og internett.
– Vi ser jo også at 3D-printing er på vei inn, og når dette kan gjøres på en funksjonell måte til god kvalitet, så kan vi se for oss at det er mulighet. Da er det lettere å spesialtilpasse en modell til kunden, hvis kunden for eksempel vil ha en større eller mindre modell til sitt ansikt, sier Filip.

Bogstadveien 2 | 22 46 29 40 | ollisoptikk.no

Tekst og foto Elise Adamsrød

Untitled_Panorama1 d