LOADING

Type to search

bogstadpuls Mote

Brillefine vinternyheter

HF_krogh_ 026

Krogh Optikk feirer 140 år i den optiske bransjen, og flaggskipsforretningen på Majorstuen har i en årrekke vært en ressurs for både synshjelp og brillemote. Vi er på besøk og setter oss ned med optiker Arvid Krogh og markedskonsulent Mona Langeland for å se nærmere på høstens og vinterens nyheter.

IMGP5510

– Denne sesongen elsker vi rett og slett kolleksjonen fra Prada, sier Arvid og viser oss nyheter på løpende bånd. – I motebildet denne høsten ser vi at rødt er en av sesongens farger, noe som gjen­speiles også i Pradas siste brillekolleksjon.
– Sjekk denne modellen her, som starter med rødt på nesetippen og gradvis går til en mørkere farge når man nærmer seg brillestangen. Dette vil gi ansiktet løft, forklarer Mona.

0PR_09US__C9O1X1

Solbriller
På solbrillefronten er cateye-fasongen for kvinner aktuell som aldri før. Det aller mest spektakulære fra Prada nå i høst, er solbrillemodellen med ulike fargetoner i velur.
– Det finnes et uttrykk som sier at noe kan være «Pradastygt”. Og det høres kanskje negativt ut. Vi tenker at det i positiv forstand betyr at man skiller seg ut og tør å gå i en retning som ikke er lik alle andre.
Alle solbriller som Krogh Optikk fører har UV-beskyttelse. Noen av solbrillene til Prada har lysere gradert glass som gir en annen look, typiske solbriller til bybruk, vil mange si. – Det at glassene er lysere, betyr ikke at de beskytter mindre. Det er viktig å ha solbrillen tilgjengelig hele året, for husk at solen er til stede og sender ut UV-stråler sommer som vinter, sier Mona.

0PR_10US__C0J5S0

Innfatningsmaterialer og sesongens trend
Briller med dobbel «nesebro» har virkelig funnet sin plass blant sesongens nyheter. Det er absolutt en veldig stilig måte å gjøre noe ekstra med brillene på som gir et tydelig statement.
Den avbildede herrebrillen kan også brukes av kvinner som vil ha en mer maskulin look. Disse er 70-tallsinspirert med god størrelse – en trend i tiden! Med tanke på den optiske opplevelsen er det også fint med litt størrelse på glassene, se bildet øverst til høyre.
– Vi liker den matte metallfargen og tenker at dette bidrar til å roe ned looken. Fargen i brillene kommer mer tydelig fram med en matt finish.
Prada designer briller som er klassiske, stilrene, men likevel har det lille ekstra.
– For oss er det viktig at brillene vi tilbyr våre kunder, er produsert av god kvalitet slik at de skal vare. Vi liker ikke «bruk og kast», sier Arvid. – Med en kjent merkevare som eksempelvis Prada har vi trygghet for at brillene lages i god kvalitet, vi vet hvor og av hvem de produseres, samt hvilke tester de skal gjennom før de ender som ferdige innfatninger her hos oss i Krogh Optikk. Fra design til ferdigprodusert brille kan man beregne opp til ett år, forteller Arvid Krogh.

0PR_08UV__SVS1O1

Løfter antrekket
– Briller er også et tilbehør som hjelper med å løfte antrekket. Nå som det er julebordsesong, er det mange som «safer» med å bruke linser, men briller kan faktisk løfte et antrekk mer og være den berømmelige prikken over i-en.
I det vi er ferdige med samtalen, avrunder Arvid Krogh med å fortelle hva som er et viktig fokus for Krogh Optikk.
– Det som er vesentlig for oss når vi selger en brille, er at dette er mer enn bare innfatning og glass. Vi trives med å fortelle historien om merket, om kvaliteten og ikke minst om glassene og øyeundersøkelsen, slik at kundene våre får et bedre forhold til brillen sin og hva denne betyr for gode synsopplevelser.
– For som vi sier: Livet består av små og store øyeblikk, og et godt syn og god øyehelse sørger for at du får mest mulig ut av dem, avrunder Mona.
Det er ingen tvil om at Krogh Optikk har mye kunnskap om merkene sine, og materialene, og ikke minst om øyehelse og hvordan en brille kan fullføre et antrekk.◻

Kirkeveien 64 | 22 95 79 70 | Krogh.no

Tekst Else Solheim Foto Else Solheim og Krogh

Les magasinet her:

IMG_6446

IMG_6439

IMG_6436

IMG_6433

IMG_6428

0PR_68TS__SVFAD2

0PR_12UV__04N1O1

Previous Article