En oase av glede og kreativitet

November 27, 2016 by admin2 - velvære

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

2. mai åpnet Betong Frisør offisielt dørene i Bogstadveien 13. Fire erfarne frisører står klare til å hjelpe deg med farge og klipp i lokaler med en helt unik atmosfære og nærhet til Oslos travleste handlegate.

Ti små meter opp i Rosenborggaten finner du Betong Frisør. Den luftige salongen ligger sentralt, samtidig som den ligger litt tilbaketrukket fra Bogstadveiens yrende liv.
– Jeg har jobbet som frisør i 19 år, og jeg elsker dette område, sier frisør og innehaver Claudia Nunez.
– Det var ikke i tvil hvor jeg ville åpne Betong Frisør. Det måtte bli Majorstuen, fortsetter hun og kollegaene nikker samtykkende.
Claudia var fast frisør for Norges aller første supermodell, kjent som Meriette Soll, frem til hun døde i fjor. Bilder av den berømte modellen fra 60- og 70-tallet pryder veggene i den stilrene salongen.
– Kundene våre digger lokalene våre. Det er, som du ser, veldig luftig her. Salongen er ganske ulik en typisk frisørsalong, skyter Jonas Helland inn. I tillegg til å være frisør, jobber han som Urban Artist for Sebastian Professional med kurs i Norge og Norden innen styling/klipp og hårshow/visninger.
– Når Jonas kommer tilbake hit etter å ha holdt et kurs, blir vi oppdatert på det aller siste. Det skjer hele tiden noe i frisørbransjen. Å få med seg ny kunnskap og nye teknikker er helt avgjørende for det arbeidet vi gjør, supplerer Claudia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Bogstadveien inspirerer
– Her er det akkurat passe med liv og røre. Stille og rolig, samtidig som det er hyggelig å høre livet fra handlegaten nedenfor. Mangfoldet av butikker og serveringssteder rett rundt hjørnet inspirerer oss i arbeidshverdagen, sier Andrè Christophe Engelsen.
De fire frisørene synes det er viktig å skape en god stemning i salongen, både for kundene og seg selv. Det er tydelig at de trives i hverandres selskap, og den avslappede stemning smitter over på både undertegnede og kundene som kommer inn døren.
– Trivsel er alfa og omega for meg. Vi er sammen så mange
timer hver dag. Det aller viktigste, i tillegg til å gjøre en god jobb, er nettopp å ha det hyggelig, poengterer Claudia enga­sjert.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Flinke frisører – faste kunder
– Vi har mange faste kunder og vår beste markedsføring er kunder som anbefaler oss videre etter å ha vært her. Potensialet vårt ligger i fornøyde kunder, og det er vi svært bevisst på, fortsetter Claudia. – Alle opplever det som befriende å ha en fast frisør som vet hvem du er, hvilken farge du hadde sist og hvilken frisyre som passer akkurat deg. Mange av kunder våre har fulgt oss uansett hvilken salong vi har jobbet i, og det betyr jo at vi har gjort noe riktig, sier hun.
– Jeg hadde faktisk en kunde som kom fra Oslo til København for å klippe seg da jeg jobbet der en periode, forteller Laila Nystedt Berry og ler.
– Det kaller jeg kundelojalitet!

merete_soll_flyer_a5

kollasje_trykk_1

Tekst Christina Undli Foto Monica Kvaale, salongens egne og Christina Undli

Betong gjorde også moteserien – den kan du se her:

photo