LOADING

Type to search

DNB Majorstuen fyller vinduene med gründerbedrifter

aktiviteter Mote

DNB Majorstuen fyller vinduene med gründerbedrifter

DNB_Bogstadveien

DNB heier på gründere og oppstartsbedrifter. Derfor er vindusutstillingen deres fylt opp av capser fra det norske merket Varsity om dagen.

– Vi heier på alle de små og ­mellomstore bedriftene – ikke bare de store. Vi ønsker å støtte de som tør å lage noe nytt, sier Kristoffer Lossius Tessem. Han er banksjef med ansvar for bedriftsmarkedet i DNB.

DNB Majorstuen har i en tomånedersperiode valgt å løfte frem den norske capsmerket Varsity i de store vinduene lengst ut mot handlegatene, slik at forbipasserende har god utsikt til det som er norsk design av beste sort.

De har rundt 70 gründerbedrifter som er interessert i å benytte seg av vinduene for litt ekstra markedsføring. De utvalgte får ha utstilling i vinduet i to måneder, noe DNB mener kan gi verdifull eksponering.

DNB_Bogstadveien_5

Ville lage den perfekte capsen

Det er brødrene Alexander og Sebastian Salvesen Adams som står bak Varsity. Gründerne har lenge vært på utkikk etter den perfekte capsen – en caps som ikke bare er et sportspreget ­tilbehør, men som også kan brukes til hverdags som et ­accessoir til en mer gjennomført klesstil.

– Vi har alltid vært opptatt av capser, men måtte til utlandet for å få tak i fine modeller, noe som var veldig vanskelig. Det er to år siden vi tenkte at vi måtte gjøre noe ut av det, og starte noe sammen. Vi trodde og håpet at det var flere enn bare oss som hadde lyst på fine capser, forteller Sebastian ­Salvesen Adams.

Nå produserer de egne capser i eksklusive tekstiler og avdempede, ­behagelige fargetoner.

DNB_Bogstadveien_7

Større fokus på gründerbedrifter

Lossius Tessem og DNB mener at nøkkelen til å skape ­suksessrike oppstartsbedrifter er at banken selv, i tillegg til andre samfunnsaktører, hjelper dem på vei.

– Vi må tenke nytt. Norge har kunnet støtte seg på oljen i lang tid, men det varer ikke for alltid, og da er det de som tør å satse på noe helt nytt som blir ekstra viktige i fremtiden, sier Lossius Tessem.

– I Norge trenger vi en sterkere kultur for å heie frem disse heltene.

Han forteller at DNB har utviklet en rekke tilbud spesifikt til gründere og oppstartsbedrifter.

– Vi har blant annet et tilbud som heter Oppstartslosen. Dette er rådgivere som hjelper folk fra idéfase til AS. Det ­koster absolutt ingenting å få hjelp av Oppstartslosen, så dette er et lavterskeltilbud, sier han.

DNB har også en egen bok med navn Oppstartsboka, som er laget for folk som skal starte bedrift for seg selv.

– Det er mange ting som må stemme for å lykkes med næringsvirksomhet. Alt fra at nettbanken må fungere, til ­IKT-systemer, pensjon og alle ­skjemaene som må fylles ut.

DNB har derfor også en rådgivningstjeneste til bedriftskundene sine, hvor de kan diskutere både idé og praktiske ting rundt bedriften sin.

– Vi vil at gründerne skal få fokusere på det de selv er gode på, nemlig å utvikle gode produkter og tjenester som de kan selge og tjene penger på. Vi i DNB jobber kontinuerlig med å tilpasse og utvikle produkt- og ­tjenestetilbudet vårt slik at hverdagen deres blir så enkel som mulig.

– Vi ønsker å tilby rask og effektiv hjelp, og har derfor også 24-timers kundeservice på telefon og chat.

– Som gründere jobber vi jo til alle døgnets tider, så akkurat den 24/7-servicen og nettbanken har vi hatt særdeles god nytte av, skyter Sebastian Salvesen Adams inn.

DNB_Bogstadveien_6

Tekst & foto: Astrid-Helen Holm

INDUSTRIGATA 52    T 936 55 462

www.varsity.no

KIRKEVEIEN 59    T 04800

www.dnb.no