Alltid ny mobil

October 10, 2017 by admin2 - aktiviteter

Laughing friends texting with cell phone

Telia er blitt kåret til årets teleoperatør to år på rad av tek.no og kan skilte med både den beste dekningen i landet og det aller siste innen mobilløsninger. Nå har Telia også lansert Svitsj, En ny måte å alltid ha en ny telefon på.

Løsningen sikter seg mot deg som er under 30 år, som vil ha det nyeste til enhver tid og som bytter mobiltelefon ofte.
– Svitsj fungerer som en form for leasing, hvor du nedbetaler telefonen over 24 måneder. Du har mulighet til å bytte til en ny telefon allerede etter tolv måneder, noe som er attraktivt for mange unge som kanskje ikke har råd til å kjøpe den selv der og da. Dersom du bytter til en ny mobil etter tolv måneder, skal den gamle telefonen leveres inn til Telia, forteller Isa Eren, daglig leder for Telia Bogstadveien. Etter 24 måneder derimot, er telefonen din, og du kan levere inn den gamle og motta pant som kan bli trukket fra prisen på en ny mobil gjennom en ny Svitsj-avtale.

11_TELIA_0348

Datamengden er helt avgjørende
Med denne løsningen betaler du ingenting på forhånd, og det er heller ingen bindingstid. Du betaler kun en fast månedspris for den spesifikke telefonen du har valgt, noe som kan variere fra noen hundrelapper til rundt 400 kroner for en helt ny
iPhone. Dersom du ikke allerede er Telia-kunde, så kan du enkelt og greit bli det når du tegner Svitsj-avtalen.
– Vi veileder kundene våre for å finne den optimale løsningen for hver enkelt. Datamengden er utrolig viktig for mange unge mennesker i dag med videostrømming, YouTube, Snap osv. Disse tjenestene bruker som kjent mye data, og vi prøver å veilede kundene til riktig type abonnement ut fra hvilke behov hver enkelt måtte ha. Det er også det geniale med Svitsj – det spiller ingen rolle hvilket abonnement du velger, da denne løsningen koster det samme uansett abonnement, fortsetter Isa.

Svitsj-avtalen inkluderer skjermforsikring. I tillegg anbefaler Telia at du også etablerer en pluss-forsikring som dekker skade på ramme, tyveri m.m. for kr 69,- per måned.
– Med vår mobilforsikring får du tryggheten og servicen du trenger hvis telefonen din blir skadet eller stjålet. Forsikringskostnaden kommer månedlig på samme faktura som telefonleasingen og mobilabonnementet, noe som gjør det hele mer oversiktlig og enkelt for deg som kunde, forteller Isa.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ny mobil med god samvittighet
Hos Telia kan du som nevnt levere inn din brukte mobil og motta en pantesum. Størrelsen på summen du mottar varierer ut fra telefonens modell og tilstand.
– Ved å bruke MobilPant hos Telia bidrar du også med et beløp til No Isolation, den norske gründerbedriften som står bak roboten AV1. Denne roboten hjelper langtidssyke barn ut av ensomhet ved at de blant annet kan ta del i skoledagen. Hver pant gir automatisk 10 kroner til No Isolation. Dersom du ønsker å gi hele pantebeløpet, så hjelper vi deg selvfølgelig med det, informerer Isa.
Telias tanke bak mobilpant er et sterkt ønske om være et foregangsforetak når det kommer til miljøvennlighet og sosialt ansvar.
– Vi kjøper tilbake telefonene og sørger for at de som kan brukes videre, får nytt liv i utlandet. De telefonene som ikke kan brukes, destrueres på en trygg og miljøvennlig måte. Telia har et selskap i Sverige som tar hånd om denne logistikken. Pantetelefonene sendes dit, og derfra håndteres hele prosessen videre til landene der mobiltelefonene blir solgt til en svært gunstig pris. Med overflod av fullt brukbare mobiltelefoner i den vestlige verden er denne panteordningen noe vi i Telia er svært stolte av, avslutter Isa.

Bogstadveien 15B | 400 02 310 | TELIA.no

Tekst Christina Undli Foto Telia og Christina Undli

Les høstmagasinet her:

photo