LOADING

Type to search

Det lille ekstra

Mote

Det lille ekstra

8

10. november åpnet Floyd dørene til sine flunkende nye lokaler nederst i Hegdehaugsveien. Et par uker i forveien tok vi en prat med den kommende butikksjefen og en av eierne, for å høre mer om hva det ferskeste tilskuddet i handlegaten har å by på.

1

– Vi har lenge hatt lyst til å åpne en butikk i dette området, så da muligheten endelig bød seg var vi raskt på banen, sier Kenneth Smith, en av medeierne i Floyd. Fram til nå har det kun vært én Floyd-butikk i byen, på Grünerløkka. Tone Storeide, som blir butikksjef i Hegdehaugsveien, har jobbet mange år i butikken på Grünerløkka og forteller at kunder ofte har spurt om det finnes flere avdelinger i Oslo. Behovet for å være til stede på begge sider av sentrum er blitt påfallende og hun tror derfor at det vil gå bra å etablere seg her.

7

Den 10. november åpnet Floyd dørene til sin nyeste butikk, lokalisert nederst i Hegdehaugsveien.

Nyheter hver uke
Den norskeide kjeden fører utelukkende dameklær, og har både selskapskjoler, hverdagsklær, sko og vesker i sortimentet. Bukser og jeans har de siste fem årene vært et av deres største satsningsområder, og spesielt Floyd Jeans er blitt en kjempesuksess over hele landet.
Alle butikkene fører de samme basisproduktene, men utover det velger hver enkelt butikk selv ut varene de tror vil slå best an hos sine kunder.
– For oss er det veldig viktig at vi tilpasser sortimentet til kundegruppen på den aktuelle plassen, og av den grunn vil ikke utvalget i Hegdehaugsveien være helt likt det på Grünerløkka, sier Tone. Butikken vil dessuten være mye større og gå over to etasjer.
– Kjoleavdelingen i underetasjen kommer til å bli helt fantastisk, legger hun forventningsfullt til.
Floyd produserer sine egne klær, sko og vesker, og supplerer med noen eksterne merker for å gjøre utvalget komplett for kundene. I motsetning til mange andre klesbutikker som ofte planlegger sortimentet over lengre perioder, jobber Floyd fortløpende med å tilby det som er aktuelt i motebildet til enhver tid.
– Det som er unikt med Floyd er at vi leverer nyheter hver eneste uke, hele året. Vi følger kontinuerlig med på motebildet og kjenner på nerven, så hvis en uventet trend dukker opp er vi i stand til å snu om og presentere noe nytt på bare ti dager. Produksjonen er veldig rask, forteller Kenneth.

5

I underetasjen finner man blant annet et stort utvalg av selskapskjoler.

Den gode handleopplevelsen
Hos Floyd er de spesielt opptatt av å skape gode handleopplevelser og strekker seg langt for å kunne tilby kundene den aller beste oppfølgingen. Om en vare ikke er å finne i butikken, bestiller gjerne de ansatte den fra lageret, slik at den kan hentes hos dem senere. Det er også mulig å booke tid for å få personlig hjelp til handlingen, om dette skulle være et ønske for noen.
– Vi er av den gamle skolen hva gjelder service og ønsker å være mer enn bare en butikk. Det er viktig å skape gode opplevelser for de som besøker oss, sier Kenneth.
På grunn av det innholdsrike vareutvalget er det spesielt viktig at de ansatte besitter stor produktkompetanse og er i stand til å veilede kundene og svare på alle typer spørsmål, forteller Tone.
– Vi er veldig opptatt av at vi som jobber i butikken skal ha god kjennskap til alle varene og kvalitetene deres – alt fra hvordan en jeans skal sitte til hvordan selskapskjolen skal se ut. Dette er en del av «det lille ekstra» vi ønsker Floyd skal bli forbundet med.

6

Floyd produserer sine egne klær og har mange fine kåper i butikken denne vinteren.

Stiller forberedt fra start
Tone og Kenneth forventer at etterspørselen etter både varme klær og kjoler vil være stor i månedene som kommer, og forteller at butikken naturligvis er godt forberedt på dette. De vil ha mange fine ullkåper med flott søm utover høsten og vinteren, i tillegg til blant annet boots, luer i ull og kasjmirskjerf. De har også et stort utvalg av partykjoler som passer godt til vinterens mange selskaper. Allerede i desember vil vårkolleksjonen
begynne å leveres i små drypp, og da vil de blant annet kunne tilby selskapskjoler til bryllup og sommerfester.
Begge håper at mange handleglade mennesker vil besøke den nye Floyd-butikken og glede seg over det stadig oppdaterte vareutvalget i tiden framover.
– Vi ønsker at alle som ikke har hørt om Floyd tar turen innom for en positiv overraskelse og en hyggelig handleopplevelse. De som vet hvem vi er bør komme innom for å se hvordan vi har utviklet oss, med både større lokaler og vareutvalg, oppfordrer Kenneth til slutt.

Tekst og foto: Therese Holmen

4

Parkveien 25, inngang Hegdehaugsveien
Tlf. 480 20 096
www.floyd.no