LOADING

Type to search

Fornyelse og fornøyelse på Colosseum Park

Uncategorized

Fornyelse og fornøyelse på Colosseum Park

_MG_4783_print
Tekst: Thea Waalen Borch Foto: Johnny Vaet Nordskog
Colosseum Park er et lite kjøpe-senter lokalisert rett ved siden av Colosseum Kino, midt på Majorstuen i Oslo.

Fra Centra til Ultra
Mange har nok savnet lukten av nystekte bakevarer, modnet skinke, ferske oster og havfriske skalldyr fra de utvalgsrike ferskvarediskene hos Centra, mens butikken har vært stengt for ombygging.
Nå har endelig kvalitetsmatbutikken gjenoppstått som det nye Ultra, i nyoppussede Colosseum park. Senteret kan også skimte med ny frisør og en ny romslig Brio leketøysbutikk.
Nyåpningen av Ultra skal i følge butikksjefen, Erik Hansen, innebære ett bredere utvalg. Ellers vil butikken ha ny og mer åpen floor plan, men den gamle atmosfæren og de mange spesialitetene er beholdt.
– Det nye er en større satsing på ferskvarer, forteller Erik og legger til at Ultra vil bli den første butikken i Norge med et synlig ostemodneri.
I et skap ved ostedisken, skal nemlig butikkmodnede oster få godgjøre seg til alles skue. Her vil de blant annet tilby modnet Cantal, Emmentaler, Gruyére, Edamer og Maasdaamer.
– Ostedamen vår er selv fransk, og kanskje den personen i Norge som har mest peiling på ost, mener butikksjefen.
Ultra fører også tradisjonsmodnet kjøtt, og utvider dette med enda et modningsskap.
Men matbutikken er kanskje aller mest anerkjent for sin rike sjømatavdeling med dyktige spesialister bak fiskedisken.
Butikksjefen forteller at sortimentet og fagkunnskapen på fisk og skalldyr fremdeles vil være i toppsjiktet, og at de åpner et nytt østersbasseng i tillegg. Videre legger han vekt på at dersom kunder ønsker noe helt spesielt, vil de gjøre det de kan for å skaffe det.
Ultra fremmer også en stor seleksjon i økologisk og kortreist mat og drikke.
Butikksjefen påpeker at de ønsker å gi de små leverandørene fra inn og utland, i tillegg til de lokale gårdene og mikrobryggeriene en sjanse.
Han tror folks bevissthet rundt råvarer, og ønske om å lage mer mat fra bunnen har økt i løpet av de tretten årene de har holdt på, og at denne trenden vil fortsette, noe som gjør Ultra attraktiv for mange.
Han mener også at kunnskapen og engasjementet hos de ansatte, er med på å skape den helt spesielle atmosfæren i butikken.

_MG_4606_print
Oslos største Briobutikk

Varekunnskap er noe den nye leketøysavdelingen til Brio også satser stort på i Colosseum Park. Butikken har et stort areal med plass til et bredt sortiment leker for barn i alle aldre, noe daglig leder Unn-Hege Sundén Løknes, mener dette området behøver. Hun forteller at de vil føre et solid utvalg på kvalitetsleker i tre, og gjøre plass til en stor Lego-avdeling.
Den daglige lederen er opptatt av å kunne tilby hobbyleker som stimulerer kreativitet og aktivitet, og fungerer som gode alternativer til TV og data. Men hun synes også det er viktig å ta kundenes signaler på alvor og justere utvalget etter etterspørselen. Det legges også opp til aktiviteter for barn i butikken, som tegnekonkurranser og lignende.
– Det skal være en opplevelse for barna å komme hit,
påpeker hun.