LOADING

Type to search

Popart à la Moods of Norway

Mote

Popart à la Moods of Norway

20130615-1774
Den seneste vår- og sommerkolleksjonen til Moods of Norway speiler essensen av hva som er må-let: å lage glade klær til glade mennesker over hele verden! Med butikker i de største byene i USA, mer enn 400 ansatte og over 10 års erfaring er det ingen overdrivelse å si at dette er nærmere sannheten enn noen gang.

Det som startet som et lekent klesmerke, er idag en stor og seriøs aktør i den norske og internasjo-nale motebransjen, med utvikling av opptil 1200 plagg i året. Som en av grunnleggerne av Moods of Norway, er Simen Staalnacke selve personifiseringen av grunntanken som ligger bak suksessbe-driften. Han er en glad mann med et stort smil i glade klær, og høyst sannsynlig så langt fra klisje-en om den sortkledte alvorlige designeren du kan komme.

“Fashionbransjen er som et hjul, som spinner evig og hele tiden forandrer seg, og dette påvirker utrolig mange aspekter i samfunnet vårt. Fargetrender, bokcover, biler, musikk, unge og gamle, ja, alt og alle blir påvirket på et vis. Bare det er jo kjempespennende i seg selv!” utbryter Simen.

Popart er en stor trend, og dette speiles i sesongens klær og badetøy. Moods blander farger, slogans og grafiske elementer med kjente symboler fra norsk kultur, alt iført dagens fargeprakt. Samtidig tilbyr Moods stilige klassiske dresser med utgangspunkt i tradisjonelt godt håndverk, blandet med ungdommelig selvsikkerhet ved bruk av friske og overraskende detaljer. Skjortene i kolleksjonen er produsert i slitesterk bomull i mange forskjellige kvaliteter, og kommer med ulike krager, noe som gir rom for personlig stil og variasjon.

143286-498
Denne våren er det også duket for en verdensnyhet som passer solhungrige nordmenn, under det slående mottoet «Redefining Shady Business». Med dette tilbyr Moods en sofistikert og stilren brillekolleksjon, med innslag av humoristiske og utradisjonelle elementer som gir et trendy og mo-derne uttrykk til både dame og herre. Alt er utviklet og produsert i samarbeid med anerkjente, itali-enske Safilo, noe som borger for kvalitet i alle ledd.
Tilsammen er årets klær og briller en ekte hyllest til glade dager og lykkelige mennesker, med refe-ranser til norsk kultur med en moderne tvist !

Tekst og Foto: Beathe Schieldrop/Moods

143286-112

143284-972

143283-670

 

IMGP3309-redigert