LOADING

Type to search

Bli med å skape fremtidens butikk!

velvære

Bli med å skape fremtidens butikk!

DSC_2918

Har du drømt om å få være med å forme en butikk helt fra starten av? Nå kan du bestemme hvor bra Bogstadveiens nyåpnede skjønnhetshus skal bli!

I de gamle lokalene til MQ har Europas største parfymerikjede, Douglas, allerede begynt å bygge sitt nye ”Beauty Theater”. Et kosmetikkonsern med 1700 butikker og 23 000 ansatte, og nå har endelig turen kommet til Skandinavia og Norge. At det ble akkurat Bogstadveien er ikke tilfeldig. Her ligger mote- og livstilskonseptene på rekke og rad, og det er mer enn nok plass å boltre seg på. Seks hundre kvadratmeter skal fylles opp med alt sminkepungen din måtte begjære.

– Det handler om mye mer enn beautyprodukter i seg selv, her skal selve opplevelsen stå i fokus, forteller en engasjert markedsdirektør Ole Johan Lindøe, som er en av de norske eierne.

Selv har han etablert netthandel og digitalisert kommunikasjonen til store norske virksomheter i en årrekke, og nettopp denne sømløsheten mellom nett og butikk skal sikre konkurransedyktigheten til landets nye skjønnhetsbaby.

– I tillegg skal vi være best på pris, vareutvalg og nyheter, forklarer Ole Johan.

Douglas_Rouge VoluptA_  Shine n'+_'+_12

Blow-dry og pop-up
Selv om den offisielle åpningen ikke er planlagt før i midten av mars neste år, så er det i månedene fremover at standarden blir lagt. Kundene skal få god tid til å teste skjønnhetshuset.

– Vi skal hele tiden ha dialog med kundene våre, slik at de selv er med på å utforme konseptet. Det handler om å sparre med kundene kontinuerlig både på nettsiden, i selve butikken og gjennom spørreundersøkelser, sier markedsdirektøren.

DaisyDream_100ml_111013_CLNT_v4_ISO39.eps

Og i disse juletider ligger alt til rette for å legge frem ønskene sine. Selv har Ole Johan ønskelisten sin klar.

– Det skal være råd og tips for alt fra hudpleie, makeup og til negler. Etter hvert vil vi tilby forskjellige behandlinger i våre lokaler. Vi skal være en ”beauty lounge” hvor du for eksempel kan stikke innom etter jobb og klargjøre deg for en middag ute, sier han.

Samtidig satser de på å bli en attraktiv plass for pop-ups, når merkene selv skal lansere nye produkter eller ha relanseringer.

DOUG_RGB_Douglas_Geschenk_6_mint_0002

Eksklusiv gavepakke-skole
Røttene til kosmetikkgiganten går helt tilbake til 1821, da parfymeri- og såpefabrikken J.S Douglas Söhne ble grunnlagt i Hamburg. I 1910 åpnet det første parfymeriet i samme by. Som på det meste annet, når det er tyskere som står bak, er ingenting lagt til tilfeldighetene. Her må ansatte igjennom blant annet en gavepakkeskole – for å lære å innpakke på ekte Douglas-vis.

DOUG_RGB_Douglas_Geschenk_2_gold_0007

– Kjeden er kjent for pakkene sine, og jeg kan garantere fantastiske innpakninger, kommer det fra Ole Johan. – Vi er fortsatt på jakt etter serviceinnstilte medarbeidere med relevant bakgrunn og som brenner for skjønnhetsfaget.

Det at opplevelsen vektlegges så sterkt, gjør at de ansatte skal få slippe å sitte bak en kasse. Her går kassaløsningen på mobil, helt på nett med selskapets innovative butikkstrategi. Foruten Ole Johan Lindøe består de norske eierne av administrerende direktør og hovedaksjonær Thor Hauge, innkjøpsdirektør Peder Madsen og finansdirektør Ole Morten Broch-Nielsen.

 

Douglas Facts:
Douglas is Europes biggest cosmetic company with 1700 shops and 23 000 employees. The new beauty house in Bogstadveien is Scandinavias first – and will be a pioneer in creating a true ”store of the future”.

Bogstadveien 10
www.douglas.no

DSC_2960

 

Tekst: Vibeke C. Christiansen  Foto: Renate Nielsen og Douglas