LOADING

Type to search

Når det digitale ikke er nok

aktiviteter

Når det digitale ikke er nok

SP1

Det nye arbeidsteamet til Sparebank 1 Majorstuen.

Sparebank 1 har satt sammen et nytt og sterkt arbeids­team på Majorstuen. Et team som ønsker å hjelpe kundene sine ansikt til ansikt for å rettlede dem enda bedre. Her møter du ekspertise, kompetanse og service i ett – og døren er alltid åpen for deg som vil ta en prat.

– Vi går mer og mer over på digitale flater, men det er ikke alltid det er nok for kundene våre, sier banksjef for Oslo sentrum, Line Amundsen.
– Vi ønsker å gjøre bank mer ufarlig. Det er vel og bra å kunne løse mye på nett, også banktjenester, men noen ganger er det nødvendig å komme innom banken for en samtale og veiledning. Og da tenker jeg spesielt på de forskjellige overgangsfasene i livet; når man får barn, kjøper leilighet, gifter seg, to blir til en eller når man blir pensjonist. Dette er epoker i livet som ofte krever andre tjenester og rådgivning enn den standardiserte informasjonen som finnes digitalt, fortsetter hun.
Sparebank 1 er opptatt av å skape helhetlige løsninger for kundene sine, samtidig som de også ønsker å øke kunnskapsnivået deres. Bankfilialen vil bidra til at kundene få en større forståelse av sin egen økonomiske situasjon.
– Det kan være svært nyttig å møte en rådgiver ansikt til ansikt, sier Line.
– Det er også viktig å presisere at det ikke trenger å være alvorlige eller livsendrende situasjoner som gjør at man kommer hit. Vi er en rådgivingsinstans som kan hjelpe deg med å få oversikten over tingenes tilstand, uansett årsak. Og det ønsker vi å nå ut med til både eksisterende og fremtidige kunder, sier Line.

SP3

Line, Gabriele og Katja orienterer seg i dagens nyhetsbilde.

Bedre oversikt
– Et annen viktig tema er at mange i dag er dobbeltforsikret.
De bruker unødvendig mye penger på å være forsikret for det samme på flere steder, og vi kan raskt hjelpe til med å få en oversikt over hva du har og hva du egentlig trenger, opplyser hun.
Sparebank 1 gir kundene sine gode produkter som er tilpasset den enkelte. De har også en boligmeglertjeneste i filialen på Majorstuen. Dersom du ønsker å selge bolig, kan du ta turen innom Eiendomsmegler 1 for et tilbud – nå har de 5000 kroner i rabatt til de som vil benytte seg av tjenesten.
– Vi ønsker å gjøre noe med kunnskapsnivået til kunden, slik at kunden kan gå ut av døren og tenke: Wow, nå skjønte jeg litt mer av hele greia, sier hun og ler. – Mange tenker jo at bare jeg får meg en bolig så er jeg reddet, men det stemmer kanskje ikke for alle, blant annet med tanke på pensjonisttilværelsen.

SP4

Et møte kan også være raskt og uformelt.

Invester i fond
Folk er blitt flinkere til å putte pengene sine i fond, og kundene forstår generelt mer om fondssparing i dag enn for bare seks år siden. Å spare i fond har historisk sett vist seg å være mer lønnsomt enn å ha pengene stående på bankkonto, dersom man har et litt lengre tidsperspektiv på sparingen.
– For mange er det selve tiden det tar å sette seg inn i de forskjellige aspektene ved sin egen økonomi som er problemet. I tillegg er det mange som rett og slett ikke vet hvor de skal begynne. Det kan vi hjelpe til med, vi kan finne ut av hva man har av kroner og øre og hva det faktisk betyr for deg. Hvis jeg skal komme med en oppfordring, så er det; få den hjelpen du trenger til å sette deg inn i økonomien din nå. Det er aldri for sent! Ring 07040 eller kom innom for å avtale et møte med en av oss her på Majorstuen, oppfordrer banksjefen med et smil.

Majorstuveien 38, Inngang fra Kirkeveien
Tlf.  07040
www.sparebank1.no

Tekst og foto Christina Undli

 

SP2

Banksjefen og Gabriele Lombardo forbereder seg til kundemøte.