LOADING

skriv for å søke

Fra Industrigata til Le Bon Marché

bogstadpuls Mote

Fra Industrigata til Le Bon Marché

Jon Annar Berntsen 1 måned ago

Suksessen fortsetter for brødrene Sebastian og Alexander Adams i Varsity Headwear. Takket være lojale kunder i Norge kan de nå satse mer internasjonalt, og i november og desember flyttes konseptet fra Industrigata til Le Bon Marché i Paris.

Oslo-brødrene har fått stor internasjonal oppmerksomhet og er blitt omtalt i flere kjente magasiner og aviser. I høst skrev The New York Times en artikkel om produkter de anbefaler for høsten, og sammen med andre kjente merkevarer trekker de frem ull-capsen fra Varsity Headwear.

– For oss er det kjempekult å bli satt ved siden av Hermes og andre veldig fine merkevarer, sier Sebastian.

Det er fire år siden gründer-duoen i Varsity Headwear åpnet deres første butikk utenfor Oslo, i hjertet av den franske feriebyen St. Tropez. Dette er en sesongbutikk som er åpen sju måneder i året, med turister fra hele verden. Grunnet reiserestriksjoner har det vært lite internasjonal turisme i St. Tropez denne sesongen, og brødrene har heller ikke kunnet reise dit.

– Heldigvis har vi to kjempeflinke kolleger som har tatt ansvar og driftet butikken selv, forteller Sebastian. Denne sesongen har de fått bekreftelse på at produktene faller i smak hos franskmennene, sammen med en ny og unik mulighet på det franske markedet.

Fra Industrigata til Le Bon Marché

I desember skal de to kollegene i St. Tropez flytte nordover for en ny internasjonal satsing. Varsity Headwear er blitt valgt til å ha en pop up-butikk på julemarkedet til Le Bon Marché i Paris i hele desember. Le Bon Marché åpnet i 1852, og er et av de eldste og mest kjente varemagasinene i verden. En elegant atmosfære og et raffinert utvalg av eksklusive produkter og tjenester gjør Le Bon Marché til det mest selektive varemagasinet i Paris. Magasinet strekker seg over fem etasjer og sortimentet omfatter kjente luksusmerker innen blant annet mote, kosmetikk, smykker og tilbehør. I dag er det eid av LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton), et fransk, multinasjonalt selskap som spesialiserer seg på luksusvarer og håndplukker merkevarene som får være en del av sortimentet.

Konseptet i Industrigata flyttes til Le Bon Marché, der de bestselgende produktene hos Varsity Headwear nå skal presenteres for parisiske kvinner og menn.

– Le Bon Marché har et ganske kult julemarked hvor de bygger hver eneste lille butikk. Her flytter vi inn med capsene og graveringsmaskinen vår, forteller Alexander. Brødrene forteller at graveringsmaskinen er en av grunnene til at de ble valgt ut av LVMH. Hos Varsity Headwear kan capsen graveres med initialer for å gjøre den unik for personen som skal bruke den, enten man skal kjøpe den i gave til noen andre eller til seg selv.

Innpakning og service er også en del av konseptet som får bli med til Le Bon Marché.

– Vi har fått veldig god respons fra kundene våre om at vi tar oss litt flid med å pakke inn. Folk ser på det som en kjempefin gave, siden folk kommer hit og får gaven pent pakket inn og ikke trenger å gjøre noe når de kommer hjem, forteller Sebastian. Når man kjøper gaver hos Varsity Headwear er det alltid mulig å bytte, og slik vil det også være i Le Bon Marché som skal være åpen til 31. desember.

  1. Konseptet i Indu­strigata flyttes til Le Bon Marché, der de bestselgende produktene hos Varsity Headwear nå skal presenteres for franske kvinner og menn i Paris.
  2. Sebastian og Alexander Adams.
  3. Hos Varsity Headwear pakker de gavene pent inn, slik at du slipper når du kommer hjem.
  4. Hos Varsity Headwear kan man inngravere capsen med initialer for å gjøre den unik for personen som skal bruke den.
  5. Le Bon Marché åpnet i 1852 og er et av de eldste og mest kjente varemagasinene i verden.

Industrigata 52 | 21 50 72 30

www.varsityheadwear.com

Tekst Heidi Nathalie Hovland  FOTO Baardseth Media og Gabriel LaChapelle

Les mer i magasinet her: