LOADING

Type to search

Klar for høyfjellet

aktiviteter bogstadpuls

Klar for høyfjellet

Norrøna har løftet frem sjelen i en gammel bygård i Bogstadveien for å sette søkelys på sin egen historie, vise sortimentet i sin fulle bredde og sende folk ut i handlegaten klare for høyfjellet fra konseptbutikken.

– Da det skulle pusses opp i lokalene før vi flyttet inn, ble det skrelt vekk flere lag med gips og spon i det omfattende ombyggingsarbeidet. Innenfor fant vi en flott murvegg. Det er ikke normalt et element vi innlemmer i butikkene våre, men det er kult å kunne bevare slike detaljer og ta med litt av historien videre, forteller direktør i Norrøna Retail, Bård Kvamme.
– De beste gatebutikkene er de som har litt sjel. Vi har en slik spesiell Norrøna-butikk i en gammel New York-bygning med takvinduer i Greene Street i SoHo, legger han til.
Liknende konseptbutikker har Norrøna Retail på sin side ikke hatt i Oslo – inntil de på forsommeren i år åpnet nye Norrøna Retail Concept 2.0 i den gamle bygården fra slutten av 1800-
tallet i Bogstadveien 48, der Norli tidligere holdt til.

Bygd for historiefortelling
Valget av beliggenhet var slettes ikke tilfeldig.
– Dette er et område i byen vi satser på der mye spennende skjer. I vår ende av Bogstadveien ligger vi tett på Valkyrien-senteret som åpnet i fjor. Vi hadde dessuten mange kunder i området fra før som vi nå har kommet tettere på, i tillegg til at vi kan komme i kontakt med nye kundegrupper. Det er mange som handler, bor og jobber i strøket, sier Kvamme.
I den unikt utformede konseptbutikken, finner kundene hele bredden i utvalget til Norrøna. Her breier de seg ut over 272 kvadratmeter vendt mot handlegaten.
– Som i de andre konseptbutikkene våre, finner du her hele sortimentet på ett og samme sted. Lokalene er bygd for en annen type kundeopplevelse hvor historiefortellingen står i sentrum.

Butikken i Bogstadveien har fått en egen vegg der historien til det familieeide selskapet som drives i fjerde generasjon, løftes frem. Friluftsmannen Jørgen Jørgensen etablerte Norrøna i 1929 for å utvikle utstyr som gjorde ham best mulig rustet for å ferdes i fjellheimen i all slags vær. Nesten hundre år etter er det fortsatt funksjonalitet og godt utviklet teknisk utstyr som står i høysetet.
– Kvalitet er vårt viktigste fokus. Produktene skal være funksjonelle, værbestandige og ha god varighet. Som lojalitetsmedlem hos Norrøna får man syv års garanti på alle våre produkter, men de holder som oftest mye lenger. Mange bruker utstyret sitt i tjue år eller mer, understreker Kvamme.
– Vi tilbyr for øvrig reparasjon. I løpet av fjoråret var det faktisk så mange som 11.000 produkter som ble levert inn til reparasjon hos oss. Det viser at kundene våre blir glade i og vil ta vare på de produktene de kjøper hos oss. Det setter vi selvsagt stor pris på.

1. (Motsatt side) Den unikt utformede butikken har egen lounge.

2. Har du planer om å legge ut på fjelltur, finner du flere kolleksjoner å velge i hos Norrøna.

3. Butikksjef Kamilla Haugen Rudlang flankert av Malin Loe Martinsen og Sindre Lokreim Bolstad.

4. Direktør i Norrøna Retail, Bård Kvamme, er stolt av den nye konseptbutikken i Bogstadveien.

5. Norrøna ligger sentralt plassert i Bogstadveien.

Bogstadveien 48 | 48 89 80 17 | www.norrona.com

Tekst Ingri Valen Egeland Foto Ingri Valen Egeland og Norrøna Retail

Previous Article