LOADING

Type to search

Netcom

aktiviteter

Netcom

_MG_9815

Sola skinner inn gjennom dørene til NetCom-butikken i Bogstadveien. Daglig leder Isa Eren pakker ut noen nyankomne telefoner. Utstillingsmodeller byttes ut, touchskjermer blir pusset, hodetelefonene på øverste hylle rettes litt på. Døren låses opp og første kunde kommer inn. En eldre herre trenger tips til ladning av telefonen. Isa har jobbet i NetCom i over ti år, for ham er det dette det handler om, å være der for kundene, både når det gjelder kjøp og service.

– Det skal helst gå sømløst, de fleste vil jo bare ha en telefon som fungerer til sitt bruk, et batteri som holder, rimelige ringepriser og god dekning. Men i blant må vi trå til med teknisk hjelp, eller komme med gode råd når folk er ute etter ny telefon, forteller han.

Isa ser fordelene med både netthandel og salg over disk, men er tilhenger av den gode gamle kontakten mellom selger og kunde.

– Prisene våre er stort sett de samme som du finner på nett, men det å handle i butikk gir deg en trygg handel, samt tilgang på tilbehør og ekspertise rundt kjøpet ditt. Vi overfører bildene og kontaktene for deg om du vil det og du slipper å vente før du får telefon og SIM levert. Hos oss får du svar på det meste du lurer på, samt effektive rutiner på service, sier han videre.

Isa forteller med entusiasme om NetComs nye abonnement SMART. Kundene hans er fornøyde med å slippe å forholde seg til priser på ringetid og meldinger. «De fleste trenger ikke fri bruk, men det gjør det mye lettere for kundene våre, i tillegg har abonnementet gode vilkår og priser». Nå trenger altså kundene bare å tenke på hvor mye data de vil bruke. Dette varierer jo fra person til person, fra ung til gammel. Men det er ingen tvil om at data er fremtiden; tjenestene og appene blir bare bedre og bedre, og en gjennomsnittsbruker vil ha stadig flere megabytes.

– Med SMART får du mer enn bare et abonnement: 2 for 1 på kino, Spotify med ekstra 500 MB gratis, lik ringepris i hele Norden, et ekstra SIM om du ønsker det, forklarer Isa.

Dette er en travel mann, nye kunder kommer inn, telefoner skal selges, folk skal få hjelpen de trenger. Han treffer mange mennesker i løpet av en dag. Har han noen morsomme historier fra sin tid bak disken?

– Hehe, jeg har mange, men en dag jeg husker godt var da jeg jobbet på Oslo S i 2008. Da en meget profilert landslagsspiller kom innom og kjøpte to Nokia 8800 Arte. En telefon i sort rustfritt stål til 12 000 kroner stykket, avslører han.

Tips når du skal kjøpe ny telefon:
– Tenk over hvilke behov du har og velg telefon basert på disse behovene
– Velg et abonnement som passer til telefonen og til ditt bruk
– Er du mye på farten- kjøp billader og et handsfreesystem med en gang. Du kommer til å trenge det.
– Pass på at du får med deg kontaktene, bildene meldingene fra den gamle telefonen til den nye.

Les mer på Bogstadveien.no:
Sparebank1 – med hjerte for nærmiljøet

Slik vil Bogstadveien se ut