LOADING

Type to search

MQ gir deg oversikten over høstens motebilde

Mote

MQ gir deg oversikten over høstens motebilde

_MG_9042_print

 

Tekst: Lisa Kirstistuen Foto: Johnny Vaet Nordskog

Leter du etter inspirasjon til høstens jobbantrekk? MQ gir deg tips og råd om hvordan du blir trendsetteren på kontoret.
Siden 1957 har MQ hjulpet mennesker å finne sin personlige stil. Varemerkekjeden er opptatt av kvalitet og mangfold, og jobber hele tiden med å velge ut det beste av stil og mote for både menn og kvinner.

Skandinaviske merker i fokus
Denne høsten er det de skandinaviske merkene som gjelder, og MQ har derfor håndplukket en helt egen BRAND COLLECTION av skandinaviske merkevarer.
Kundene får derfor glede av flere kjente merkenavn som Filippa K, Whyred, Bläck og Stockh lm, med mer.

_MG_8990_printRegionssjef i MQ Norge, Hege Koteng, er stolt over å introdusere de skandinaviske merkene, og trekker spesielt fram det svenske merket Filippa K som en sikker vinner denne høsten.
– Plaggene fra Filippa K er enkle å matche med hverandre og å bygge en garderobe rundt. De er også opptatt av passform og kvalitet, og vi tror både menn og kvinner vil få glede av kolleksjonen i høst, sier Koteng.

Ny definisjon av workwear
Regionssjefen mener stikkordene til høstens BRAND COLLECTION handler om passform, stil og kvalitet, og mener de går hånd i hånd med MQs nye definisjon av workwear.
– MQ jobber kontinuerlig med å møte kundens behov hele året, og i de første månedene etter sommerferien er det alltid stor etterspørsel etter jobbklær. De første månedene denne høsten satser vi derfor på dresset og elegant med en passform klippet og skåret for arbeidsplassen, sier Koteng.
For at kunden ikke skal gå seg bort i mangfoldet av stiler, har MQ laget en oversikt over ulike workwear denne høsten som vil garantere deg en stilfull høst på kontoret.

The formal
Denne stilen er skreddersydd for den dressede businesslooken. Til herrene gjelder det å kle seg i en forseggjort skjorte med styrket krage og kraftige mansjetter. Nøkkelplagg er dressen som for sesongen kommer i en tredelt utgave- en manifestasjon av stil og skarphet. Høstens fargeskala går i sort, grått og hvitt som kompletteres av klassiske mønster.
For kvinnene er det blyantskjørtet som gjelder, gjerne til en ermeløs bluse. En annen viktig look, er dressen med bukser i ankellengde. Høstens farger er klassisk sort og hvit, med en stor kontrasteffekt, og den stilrene skinnvesken er høstens it-accessoir.

The bold
Dette er jobbstilen for den modige. Her kan både menn og kvinner satse alt på en farge. Helst i mørk marine, som er høstens heteste farge. Herrene kan overraske ved å legge til en kontrasterende farge på sko eller ved å legge til et uventet mønster. Legg bort slipset til fordel for et skjerf med mørkeblått paisleyprint. Damene kan droppe dressjakken og la timeglassfasongen fremheves av en peplumtopp. Det er også lov å legge til et uventet mønster, eller å kneppe skjorten hele veien opp.

The intellectual
The intellectual er en tradisjonell sti med britisk preg, der skreddersydde snitt møter mykere former. Kvinnenes nøkkelord er tynnstrikkede gensere som matches over en klar hvit skjorte. Underdelene varieres mellom det klassiske blyantskjørtet og de smale sigarettbuksene. Fargene grått og marine lettes opp med pastellrosa og lys gråmelert. Legg til tilbehør i ekte skinn. Herrene skal ha fokus på eksklusive materialer som tweed, kashmir og merino. Blazeren og den finstrikkede genseren kombineres med rå denim. Fargene som gjelder er brun, kamel, blått og hvitt. Legg til veske og hansker i konjakkbrunt lær.

_MG_9035
The preppy
The preppy er en elegant og klassisk stil, og her gjelder det å være elegant og tekkelig. Stilen er klassisk og chic med plagg av tidløs karakter i høy kvalitet. Navyblå og beige er store farger for stilen, så vel som klare farger i rødt og grønt. Nøkkelplagg for begge kjønn er club blazeren og den flettestrikkede genseren, matchet til mørk denim.
Koteng understreker at workwear-guiden også kan brukes som en pekepinn til både fritid og fest, og mener den gir en god oversikt over høstens motebilde. Denne høsten er det mye sort, pastell, dyreprint og skinndetaljer som gjelder, samtidig som Peplumtoppen fremdeles er populær. Den klassiske skinnvesken er årets it-accesoir, og kan brukes til alt denne høsten.

Stolte av egne merker
For å komplettere høstens garderobe er det ikke nødvendig å handle designplagg til flere tusen kroner. Kjedens filosofi er å tilby eksterne merkevarer i kombinasjon med egne, og MQ ser viktigheten av å tilby plagg i ulike prisklasser slik at alle kan nyte kvalitetsplagg. MQ er også opptatt av mangfold i sin kundegruppe, og ønsker ikke å utelukke noen på grunn av alderen. Kjeden mener at mote ikke følger alder, og at man kler seg etter jobb og omgangskrets.

Personlig kunderådgivning
MQ har et stort fokus på å ansette rett folk som ønsker å jobbe med rådgivning i butikk. De er opptatt av å hjelpe kunden med å finne sin personlige stil, og veilede deg blant både deres egne og eksterne merkevarer.
Andre eksterne merkevarer du finner hos MQ er: Whyred, G-star, Lyle & Scott, Peak Performance, Mouli, Levis, Elvine, Björn Borg, med mer.

Previous Article
Next Article