LOADING

Type to search

Formidlere av hjem med sjel

aktiviteter interiør

Formidlere av hjem med sjel


Det var en gang for ni år siden, at to unge menn satt med en meglerdrøm på innsiden og et hjerte for faget på ­utsiden av skjorta. I dag er drømmen realisert gjennom eget meglerkontor på Oslo vest, men tro ikke at du kan gjette hvordan eventyret utviklet seg.

På tvers av eksisterende rutiner
Gründer Tommy og Daglig leder Bulent møttes som eiendomsmeglere ved en ren tilfeldighet i 2004, og drar selv paralleller til filmen Sliding doors, når de forklarer hvordan det hele startet. Dette møtet har i dag utviklet seg til tre eiendoms­megler-filialer, inkludert det nyåpnede kontoret på Oslo vest. Suksessen Boa høster i dag, handler ikke lenger om tilfeldigheter, men om et kreativt team med høy kompetanse, som i dag selger rundt 800 hjem årlig. Uten bank i ryggen har gjengen i Boa blitt nødt til å gjøre alt selv, og hadde du fulgt dem en arbeidsdag hadde du sannsynligvis ikke vært hjemme før i de sene nattetimer. Slik blir det når kveldsbilder av leiligheter må tas i det rette øyeblikket, eller hvis et skap ødelegger for det estetiske inntrykket og må demonteres før foto. Men som guttene sier; -Når man får kombinere interesser med jobb får hverdagen et lidenskapelig preg. Kommunikasjon, design, mote, film og kunst er alltid på tapetet. Se for deg en runway på et ­moteshow hvor det spesielle og eksentriske får plass. Slik kan også Boas metoder beskrives. Hvor ellers vil du finne en drømmende ballerina på soveromsbildet i prospektet, med tyll i blåtoner, svevende som en bølge ut fra klesskapet? Og hvor vil du ellers finne en megler som sender en gavepakke med ørepropper og plaster til såret, til mannen som fikk med seg klokkeklang fra en nærliggende kirke på boligkjøpet?

a82t8657-1
Underdogen som våger å vinne

Meglerne har mottatt de gjeve bransjeprisene Gullmegleren flere år på rad, blant annet for beste prospekt og nettannonse. Men hvordan har den lille aktøren fått så stor påvirkningskraft?
– Hvis vi skal ha livets rett må vi tråkke opp nye stier, vi må skape verdi for våre kunder som man ikke finner andre steder, sier Tommy.
Kunstneriske elementer som matstyling, ­områdebilder og ­mennesker i hjemmekjære aktiviteter har i dag blitt normen, men få vet at det var hos den lille aktøren Boa at fokuset på visuell k­ommunikasjon startet.
– Kombinerer du vår crazyness med den kredibiliteten vi har fått gjennom prisene fra Norges Eiendomsmegler-forbund, har du oppskriften på vår suksess, fortsetter Tommy. Det hjelper også at Boa har solgt hjem som store byråer ikke har klart å selge, i tillegg til den personlige konkurranseinnstillingen som gjør at de alltid streber etter å bli bedre.
– Da jeg vant årets gullmegler tok det ikke lang tid før jeg tenkte at neste år skal jeg gjøre det enda bedre, sier Bulent.

A82T3585
Emosjonell verdi

Det mest belønnende i hele salgsprosessen er i følge Boa-teamet å selge hus og leiligheter til de som kjenner på et følelsesmessig bånd til hjemmet sitt. En «vanlig» tankegang i bransjen vil være å presentere en lysmalt leilighet, med fravær av personlige elementer, så den treffer mange. Boa ønsker å jobbe med det personlige uttrykket som snakker direkte til en mindre målgruppe.
– Det er mer stas med 10 svært engasjerte, potensielle kjøpere, enn 20 normalt interesserte, legger de til. På Torshov hadde de en mørkmalt leilighet, med særpreg. Selgerne ble anbefalt å male om leiligheten for at den skulle bli solgt. Boa sin ide var tvert imot å fremheve og fange de unike trekkene, og etter kort tid dukket det opp et fotograf-par som elsket leiligheten slik den var. Den emosjonelle verdien ble også vekket da to personer på New York-tur kom over ­nettannonsen til en Tøyenleilighet, som minnet om feriestedet deres. Den urbane fabrikkeiligheten ble solgt
gjennom en budrunde som strakk seg over Atlanterhavet.

Captura de pantalla 2015-05-24 a las 15.58.18

Tekst: Mari Therese Jørgensen
Foto: Mari Therese Jørgensen og Dragutin Lazic hos Boa Eiendomsmegling

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Boa Eiendom
Boa is a real estate agency, with a newly opened venue in Schøningsgate 7. They sell estate through creativity and visuel communication, and have been acknowleged by ­several prestiges prices.

Schøningsgate 7
Tel : 22 11 00 00
oslovest@boaeiendom.no
Sms: send «boa» til 2007

Gullmegelr 2_1
Gullmegler 1_1