LOADING

skriv for å søke

bogstadpuls

Kosmetikk-gigant åpner dørene i Bogstadveien

DSC_6338

Europas største kosmetikk-kjede, Douglas, har akkurat åpnet dørene til et toetasjes varehus midt i Bogstadveien. Men handle – det skal du kunne gjøre 24/7 via nettbutikken og appen deres.

Douglas har Europas største utvalg av kosmetikk- og skjønnhetsprodukter fra de fleste verdens­ledende merker, og til sammen 1700 butikker i 19 europeiske land. Nylig har kjeden etablert seg i Bogstadveien som Nordens første, i et lokale på to etasjer. Det 600 kvadratmeter store varehuset har eget skjønnhets­studio, hårsalong, sitteplasser og flere stylingavdelinger.
– Målet vårt er at Douglas skal være noe mer enn en vanlig butikk, at vi skal ha god dialog med kundene og knytte dem til oss. Vi tror vi ivaretar dem bedre enn andre steder, sier administrerende direktør i Douglas Norge, Thor Hauge.

Douglas_Bogstadveien_10

I varehuset har de hudpleiere, makeupartister og hårstylister på plass for å guide de besøkende og gi gode råd underveis, uten at kunden skal føle seg ­presset til å handle.
– Vi ønsker å se hele kunden og ivareta dem i ­langsiktige kundeforhold. Vi er der for å finne varene som passer best til den enkelte, forklarer Hauge.
På Douglas kan du komme innom for å få gratis «quick fix» på negler, hud og hår, eller du kan bestille time for fullservice.
– De som jobber her har en genuin interesse for det de gjør. Folk skal ikke være redde for å spørre om hjelp, og vi har fokus på å vise frem. Vi er «your ­partner in beauty». Her skal du føle deg sett, og du skal kunne sette deg ned og ta en prat med ekspertene, sier Hauge.

Douglas_Bogstadveien_5

Tilbyr lavere priser
Daglig leder Einar Brattaker forklarer at Douglas, på tross av at de har de aller fleste high-end-leverandørene i hyllene, har et lavere prisnivå enn sine konkurrenter.
– Vi ligger generelt mye lavere i pris, og kundene opplever at varene deres i gjennomsnitt blir rimeligere her, sier Hauge.
Han legger til at Douglas har normalisert prisene på ­kosmetikk i Norge dersom man sammenligner med andre europeiske land.
Hauge og Brattaker poengterer at på tross av det lave ­prisnivået, fører Douglas kun varer fra sertifiserte leverandører. Det skal sikre kundene at produktene deres er ekte og ligger godt innenfor forbruksdatoen.

Douglas_Bogstadveien_4

Satser på netthandel
For å imøtekomme folks shoppingvaner, har Douglas også ­satset tungt på netthandel. Dessuten har de helt enkelt ikke plass til alle produktene fysisk i varehuset.
– Med dette kan vi tilby kundene det beste fra to verdener, sier Hauge.
På nett kan du sitte hjemme og bla deg gjennom 35.000 skjønnhetsprodukter – et utvalg Douglas sier er det aller største tilgjengelige i Norge.
Via Douglas’ egen app kan du også scanne ­produkter i butikk og sammenligne deres pris med vanlig markedspris og netthandel.
Norge er et attraktivt marked, og ifølge Douglas er Norge nasjonen i Europa hvor flest handler på nett.
– Vi tror fysisk butikk og nettbutikk kommer til å møtes, og at alle kommer til å gå denne veien etter hvert, forteller Hauge og Brattaker om hvorfor de velger å legge til rette for mer netthandel.

DSC_6206

Store avdelinger for menn og eksklusive eventer
– Vi ønsker også å satse på herre, og «men’s ­grooming», ­forteller Einar Brattaker.
Douglas har derfor et bredt utvalg produkter rettet spesifikt mot menn, og ønsker også å bli større på dette i fremtiden.
I tillegg er de godt i gang med eksklusive kundeeventer.
– Vi oppfordrer folk til å melde seg på nyhetsbrevet vårt, der de vil bli invitert til «Wonderful Wednesday»-eventene våre.
På disse arrangementene stenger Douglas av ­butikken til ære for kundene sine, og kjører ­hudpleie og skjønnhetseventer for opptil 250 mennesker av gangen. Med andre ord er det duket for vakre opplevelser i det nye varehuset – fra én ende til en annen.

Tekst & foto: Astrid-Helen Holm og Douglas/Haakon Hoseth

DSC_6055