Den gode opplevelsen
På hjørnet – der Kirkeveien møter Majorstuveien – funkler det i vindusfasadene til Krogh Optikk. Her står tradisjon, kvalitet og ekstraservice i høysetet. Fra butikken åpnet i midten av forrige århundre til i dag, har den utviklet seg til å bli en av Skandinavias største optiske forretninger over hele tre etasjer.
– Krogh-familien har jobbet med optikk helt siden 1877. Jeg er faktisk femte generasjon optiker, og dem tror jeg ikke det er mange av i Norge, sier optiker og butikksjef Arvid Krogh.
– I dag har vi 22 butikker i Norge, og vi er ekstremt opptatt av å få folk til å innse at det er viktig med et godt syn og en sunn øyehelse. Folk går ofte altfor lenge med dårlig syn før de kommer hit. Man trenger ikke vente til man har konstant hodepine eller ser uklart over lengre tid, før man oppsøker oss. Synet står faktisk for ca. 80 prosent av alle sanseinntrykk, så det sier seg selv hvor viktig det er med et godt syn i hverdagen. Det er mange som er blitt oppfattet som overlegne fordi de ikke ser og hilser på folk, i lang tid før de tar tak synsproblemet, sier han spøkefullt.
– Nå er briller blitt et mote-accessoire for mange. Da billigkjedene kom til Norge, tok vi et valg om at vi ville ha fokus på øyehelse, faglig kompetanse, brillemote og ikke minst kunnskapsrike fagfolk i butikkene våre. Kundene som kommer hit vil ofte ha det beste for øynene sine, skyter den erfarne optikerassistenten Kristina Woll inn. – Og vi er privilegerte som kan hjelpe kundene med de mest optimale optiske løsningene på markedet.
Virkelig gode
– For tiden går det i klassiske briller uten mye logo og pynt. Varme og brune toner er populære. Vi er ikke så sprelske her i Norden, og vi kjøper gjerne noe brukervennlig når vi investerer i en brille, sier Krogh. Legger du til en dash rødt, grønt eller koboltblått til det brune eller sorte, så har du temperaturen på sesongens brille-must-have! Det er gøy når kundene tør å gå for noe litt nytt og annerledes – og dem er det stadig flere av!
– Brillemoten er i stadig endring, og det er viktig for oss å ha det aller beste og ikke minst bredeste utvalget. Vi får stadig inn nye kolleksjoner. Nå før jul kommer det blant annet en fantastisk brillemodell fra italienske Bottega Veneta. Vi har også tatt inn Pomellatos, den siste solbrillekolleksjonen til Italias største smykkemerke. Slikt finner man ikke mange steder, så det er skikkelig spennende! Stella McCartney lanserer snart sin siste solbrillekolleksjon, og den ser vi veldig frem til. Dessuten kan vi glede den motebevisste med Moscot Lemtoshbrillen, som alltid er å se på Johnny Depp nå om dagen, fortsetter Krogh og viser frem hollywoodstjernens favorittbrille.
– For medarbeiderne i Krogh Optikk er det viktig å være virkelig gode på det vi gjør. Vi er opptatt av å se mennesket bak brillene og skape en god opplevelse, i tillegg til å finne den perfekte brille som passer både personlighet, utseende, livsstil og ikke minst bruksområde, forteller Kristina.
Briller, Nespresso og Valrhona
– Kom innom butikken i desember, oppfordrer både Kristina og Arvid. – Da har medarbeiderne våre vært på kurs med både Nespresso og Valrhona sjokolade, og hver dag serverer vi 4-5 forskjellige sorter eksklusiv sjokolade sammen med rykende varm Nespresso-kaffe. Tiden kunden tilbringer her skal være givende. Vi skal by på oss selv, og skape gode opplevelser og øyeblikk. Hos oss skal kundene rett og slett føle seg hjemme, avslutter Arvid Krogh.
KIRKEVEIEN 64 T 22 95 79 70
www.kroghoptikk.no
Tekst: Christina Undli foto: Produsentene og Christina Undli
Tom Ford. En klassiker i flotte bruntoner.
Stella McCartney. Sesongens nyheter fra Stella McCartney er på vei.
Pomellato. Fargerik italiensk solbrillemote – helt nytt i Norge.
Moscot Tummel: retro med litt løft.
Moscot: Klassiker elsket av en hel verden!
Versace. Adventsbrillen for deg som gir alt!
Prada-modellen Barock i sesongens riktige fargepalett.
Oakley. Klassisk herrebrille i tidsriktig grått med en dose rødt.
Burberry. Er du den julete typen – her er brillen din!
Armani. Myke duse ton-i-ton-farger – vakkert!