LOADING

skriv for å søke

Satser på norsk design

bogstadpuls Mote

Satser på norsk design

Jon Annar Berntsen 2 weeks ago

Match har ligget midt i smørøyet i Bogstadveien i fire år nå, og der trives de godt. I 2019 fyller kleskjeden 30 år, så da kan det være verdt å følge ekstra godt med.

Match er en butikk som oftest er å finne på kjøpesentre, men i Oslo ville de være en del av Bogstadveien-familien, da de mener at dette er et bra sted å være representert. Det er en kjede som skal være kommersielle og folkelige, og de har like stor suksess på mindre steder som i storbyer med sine 117 butikker over hele landet.
Butikksjef Misala har jobbet i Match i flere år, og har nylig startet å jobbe i butikken i Bogstadveien. Hun mener at grunnen til at Match har stor suksess, uavhengig av hvor de åpner butikk, er fordi kundene lett kan finne noe som faller i smak . Match har varierte kolleksjoner som passer for de fleste, de er tidsriktige, samtidig som de har fokus på de klassiske plaggene.

Kvalitet blir verdsatt
– Vi vet at kundene våre verdsetter god kvalitet. Dette sørger vi for at vi møter dem på, og i tillegg har våre kolleksjoner tidsriktige farger, riktig snitt og passform og de følger trendene. De siste årene har vi merket en sunn og god utvikling, og har hatt en solid vekst i forhold til våre konkurrenter, sier driftssjef Silje B. Olsen.
De har truffet på hva som fungerer med målgruppen og kolleksjoner, uten at det har gått på bekostning av kvalitet.
– Vi har en tydelig kundegruppe som vi jobber mot. Vi har funnet en balanse mellom hva målgruppen forventer av våre kolleksjoner og hvor høy trendfaktor som passer kundene. Vi tror i tillegg på utvalgte kampanjer som skaper butikker der det skjer mye og der kundene merker at vi fornyer oss ofte.

Mersalg er service og omtanke
Hovedfokuset ligger på kundene og Match fokuserer på en unik kundeservice, der de skal være inspirerende og imøtekommende for å skape den beste handleopplevelsen.
– Kunder kommer tilbake der de har hatt en god opplevelse, og hos oss i Match har vi en varm og inkluderende atmosfære i butikken, sier Misala.
– Kunder som kommer for å få hjelp vender tilbake til oss, fordi de vet at de får det de forventer. Det er en tillitserklæring vi får føle på hver dag, og det er motiverende.

Norsk design og egne merkevarer
Matchs design- og produktteam sitter på Sagene i Oslo. Her jobber de med å utvikle kolleksjoner fra A til Å. De har dyktige team på både dame og herre, som til enhver tid holder seg oppdaterte på målgruppen, trender og utviklingen i det norske markedet.
I Match satser de stort på egne merkevarekolleksjoner. Butikken i Bogstadveien fører i dag hovedsakelig disse merkene, i tillegg til utvalgte merker på tilbehør.
– Vi ser at dette fungerer utrolig bra, fordi kundene liker det vi tilbyr og vi ser av utviklingen at dette er en suksess.
De har nå hele syv egne merker, hvor Jean Paul er den største merkevaren og Norges største brand over disk.

Noe for alle
Et annet fokus de har, er stort og variert utvalg til enhver anledning. Fra sporty Jean Paul via allværsjakka og parkasen til den lille sorte til årets julebord. Hos Match skal du finne det du leter etter av både dame- og herreklær. De ansatte hjelper deg gjerne med å kombinere antrekk som passer din stil.
De trosser den klassiske masete selgeren, og lytter og bistår i stedet.
– Jeg synes det er spennende å få lov til å gi god service til en kunde som kommer inn «og bare vil titte», for å så oppleve at kunden blir kjempefornøyd på grunn av servicen vi gir, avslutter Misala.
I oktober åpnet forresten Match ny nettbutikk og tilbyr fri frakt til alle sine butikker.◻

1. Butikksjef Misala Zuko og driftssjef Silje Brøter Olsen ønsker alle velkommen inn til en hyggelig handel
i Bogstadveien.

2. Det stolte butikkvinduet som de ansatte jobber mye med etter hver kolleksjon, med fokus på detaljene.

3. Vinterens nye kåper i friske farger.

Bogstadveien 24 | 21 95 06 18 | www.matchfashion.no

Tekst og foto Martine Kolstad

 

Les mer i magasinet som er ute nå: